راهکارهای احیای بازارهای صادراتی از دست رفته محصولات کشاورزی

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در linkedin
اشتراک گذاری در email
اشتراک گذاری در print

کشاورز جوان – مشکلات صادرات محصولات کشاورزی با تدبیر بیشتر قابل حل است و با لحاظ استراتژی صادرات محور، می‌توان بازارهای از دست رفته را مجددا در اختیار گرفت.

به گزارش سرویس خبری مجله اینترنتی کشاورز جوان به نقل از ایسنا، امیرحسین چیذری – عضو هیات علمی دانشگاه تهران – اظهار کرد: کاهش هزینه‌های تولید، افزایش رقابت‌پذیری و بکارگیری استراتژی‌های متنوع در بازارهای هدف می‌تواند کشور ایران را به صادرکننده عمده محصولات کشاورزی در منطقه تبدیل کند.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل بالا بودن هزینه‌های تولید، محصولات کشاورزی ما بعضا توان رقابت با محصولات مشابه خارجی را ندارند زیرا آنها با استفاده بهینه ازمنابع، هزینه‌های تولید را کاهش داده‌اند.

این کارشناس کشاورزی واردات بی‌رویه را ضربه به تولید کشاورزی دانست و گفت: در حال حاضر واردات محصولات کشاورزی به دلیل سودآور بودن مورد توجه واردکنندگان است که این مساله به تولید داخلی ضربه می‌زند.

چیذری با اشاره به فعالیت بنگاه‌های بازاریاب در کشورهای دیگر اظهار کرد: فعالیت این بنگاه‌ها ذخیره‌سازی، فرآوری، بسته‌بندی و بازایابی است. نمی‌توان از تولیدکنندگان توقع فعالیت بازاریابی داشت بلکه با واگذاری این فعالیت‌ها به بنگاه‌های بازاریابی به اقتصاد کشاورزی کمک خواهد کرد.

وی فعالیت در بازارهای هدف را مستلزم به‌کارگیری استراتژی‌های متنوع در هر بازار دانست و تاکید کرد: نیازها و خواسته‌های بازارهای هدف باید توسط بنگاه‌های بازاریاب به تولیدکنندگان منتقل شود.

این کارشناس کشاورزی تصریح کرد: مشکلات صادرات محصولات کشاورزی با تدبیر بیشتر قابل حل است که با لحاظ استراتژی صادرات محور می‌توان بازارهای از دست رفته را مجددا در اختیار گرفت.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *